DOŚo 405/1035/6433/2001/ID |
Warszawa, dn.
24 grudnia 2001 r.
|
W odpowiedzi na Pana pismo
z dnia 24 października 2001 r., znak: Z.dz.559/2001, dotyczące interpretacji
art. 26 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr
62, poz. 628) Departament Ochrony Środowiska przedstawia poniższe wyjaśnienia.
Zagadnienia związane
z gospodarką odpadami komunalnymi reguluje ustawa z dnia 13 września 1996
r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622
z późn. zm). Ostatnia nowelizacja ww. ustawy, która szeroko reguluje zagadnienia
związane z gospodarką odpadami komunalnymi, jest zawarta w ustawie z dnia
27 lipca 2001 r. o wprowadzeniu ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy
o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 100, poz. 1085).
W świetle tej nowelizacji,
zgodnie z art. 7 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na
prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu, odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów komunalnych wymagane jest uzyskanie zezwolenia.
Zezwolenia udziela w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta
właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
Przedsiębiorca prowadzący
skup makulatury, a więc prowadzący działalność w zakresie zbierania odpadu
komunalnego segregowanego o kodzie 20 01 01 jest zobowiązany do uzyskania
zezwolenia na prowadzenie tej działalności na podstawie przepisów ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
W przypadku zbierania
odpadów opakowaniowych z podgrupy 15 01 przedsiębiorca jest zobowiązany
do uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania
odpadów zgodnie z art. 28 ustawy o odpadach.
Dyrektor
Departamentu Ochrony Środowiska
mgr inż. Zbigniew Kamieński
|
|